© Salvador Salom Climent 2010-2014

dissabte, 5 de juny del 2010

La naturalesa tal com és

     Hi ha vegades que u es converteix en observador de fets excepcionals, per casualitat. La naturalesa devegades es terriblement crua i encara ho és més i està més carregada de crueltat, quan la intervenció humana influeix decissivament en la resol.lució dels fets.
     Des de la meva finestra interior, puc veure un amplissim pati de llum i just en front feia poc que havien penjat una gavia amb un parell de canaris, certament a una situació molt exposada, però clar, ningú pot pensar que n'hi han depredador aeris a les grans ciutats¡¡¡


     A les 8 del matí em va semblar veure des de la meva distància de mes de 40 metres com el que jo pensava que era un colom, fent volantins damunt de la gavia.


Com ja cridava massa l'atenció, vaig agafar uns prismàtics. Es tractava d'un Xoriguer, una rapaç, frequent certament, però no tant com per veure l'espectacle en ple centre de Badalona. Havia aconseguit enganxar el desgraciat canari per entre els barrots i practicament se'l estava menjant.



A les imatges l'ocellet ja estava de segur ben mort, però podem observar que de sota la gavia afectada n'hi ha un altra amb un altre canari, que podeu imaginar el que està pensant ...(ara després em toca a mi)...



Jo del canari de baix , hagués guardat un silenci d'aquell de dir," a veure si s'oblida de mi", però en aquest cas l'ocellet va optar per escridassar tot el que podia, potser per despertar als amos.



Aquí pràcticament ja havia acabat tot, veurem com la seguent imatge ja es dedica a treure el cos de l'animal per un dels forats de baix i després amb l'ocellet, ja se'n va anar potser per alimentar els seus pollets, la naturalesa treu d'un lloc i en posa en un altre.


En aquest cas, és trista la falta d'oportunitats que va tenir el pobre canari, la gavia, potser una protecció contra algunes coses, però massa poca per a la insistència d'un xoriguer urbà famolenc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada